Purosz Alexandrosz - az MGOÖ szegedi képviselője

Purosz Alexandrosz - az MGOÖ szegedi képviselője

GONDOLATOK A GÖRÖG SZERVEZETEK MŰKÖDÉSÉRŐL

2021. január 26. - Syllogos jelöltek

nyito1.jpg

Mivel a Magyarországi Görögök Országos Önkormányzatának képviselőjeként kifejtett tevékenységem miatt jelentős támadásnak, az általam képviselt szervezet(ek) pedig komoly szankcióknak vannak kitéve, az engem az országos önkormányzatba delegáló Syllogos számára felajánlottam a visszahívásom lehetőségét, az általam képviselt Csongrád Megyei Görögök Kulturális Egyesületnek pedig a lemondásomat. A tisztánlátás és mérlegelés érdekében megosztom mindazt, amit képviselek:
 
1. Az országos görög önkormányzatban 4 mandátummal rendelkező Üzleti Tanács nem görög nemzetiségi szervezet. A választási nyilvántartásba vételéhez kellett a Fővárosi Választási Bizottság elnéző jóindulata, pl. azon apróság felett, hogy a szervezetnek még érvényes adószáma sem volt akkor. A sok száz kamugörög regisztrálása összefüggésben állt az Üzleti Tanács és a budaörsi Hellasz érdekeivel. A kamugörögök beszervezése helyenként ipari méreteket öltött, és feltételezésem szerint ebben része lehetett egyházi köröknek is. Azokon a településeken/kerületekben, ahol rendkívüli mértékben megugrott a görög választók száma, kizárólag az Üzleti Tanács és a Hellasz ért el komoly eredményeket. Ez a két egyesület jelenleg a legbefolyásosabb civil szervezet. Jelentős pártpolitikai és egyházi támogatottságnak örvendenek.
2. A jelenlegi országgyűlési görög szószólói szervezet egy elvtelen alku, klasszikus mutyi eredménye, amelynek a megalkotója feltételezésem szerint a szószólói kabinet elnöke. A mutyi lényege, hogy a szószóló a korábbi ellenzék egyik prominense lett, aki a kabinete vezetőjének megtette az addigi ellentábor ideológusát, a kabinetben helyet adott egy kiváló politikai és egyházi kapcsolatokkal rendelkező személynek, aki az addig támadott tábor politikai összekötője volt, valamint egy frakciótársának. Az alku része lehetett, hogy a hivatali időszak felénél a szószóló átadja a helyét az ellentábor akkori vezetőjének. Csak ezzel magyarázható, hogy a megállapodás gyakorlatilag vita nélkül átment a közgyűlésen.
3. A szószlói szervezet a két és fél éves ciklusa alatt érdemi munkát nem végzett, nagyon sok közpénzért inkább szócsöve az államhatalomnak, mint a magyarországi görög nemzetiségnek. Maga a szószólói rendszer rossz, a szószóló megválasztása áldemokratikus. A jelenlegi funkciója alapján az elsődleges szerepe, hogy a nemzetiségeket a politikai hatalomhoz kösse. Az átpolitizáltságra a legjobb példa a nemzetiségi listáról bekerült egyetlen képviselő, aki beült az egyik párt frakciójába. Mitől lenne innentől hiteles az az igény, hogy a nemzetiségi szervezetek ne politizáljanak?
4. Egyes honfitársaink másokról jelentéseket készítenek, és azokat a szószólói kabineten keresztül, ártó szándékkal az államtitkárságra juttatják. Ugyanők a pályázati döntéshozói mechanizmusra is nyomást gyakorolnak.
5. A 2021-re kiírt nemzetiségi pályázatokat a Miniszterelnökség nem csak szakmai, hanem egyes esetekben tisztán politikai szempontok alapján értékelte.
6. Az előző önkormányzati ciklus nagyberuházásai sok esetben szabálytalanul, a közbeszerzési kötelezettséget megkerülve, sok kifizetés esetében jogalap nélkül valósultak meg. Az, hogy a jelenlegi önkormányzat ezek ellen nem tette még meg a megfelelő jogi lépéseket, már nem sokáig tolerálható hiányosság.
7. A korábbi önkormányzati vezetés a hivatal munkatársait olykor dokumentált zsarolással kényszerítette arra, hogy szabálytalan kifizetéseket hajtson végre.
8. Az országos görög önkormányzat sem korábban, sem most nem folytat valós érdekvédelmet. A fennálló politikai rendszer logikájának megfelelően, a politikai függősége jelentős. Az állami támogatás mértéke függvénye az együttműködési hajlandóságnak. Az általános érdekképviseleti elvárás inkább jellemezhető a szervilizmussal, mint a pragmatizmussal.
9. Közel másfél éve nagy mértékben folyik a nemzetiségi érdekvédelmi kompetencia átjátszása az egyházak számára. A nemzetiségi pályázatokon már egyházak is indulhatnak, előnyt élveznek az egyházakkal közösen beadott pályázatok, támogatandó tevékenység lett az útmenti keresztek állítása és a teremtésvédelmi projektek megvalósítása. Mindez elfogadhatatlan. A felé haladunk, hogy a terveink egyházi támogatás nélkül megvalósíthatatlanná válnak. Hamis az a beállítás, miszerint a magyarországi görögök egyháza a Konstantinápolyi Egyetem Patriarchátusa Magyarországi Orthodox Exarchátusa lenni. A valóság ezzel szemben az, hogy a 2011. évi népszámlálás adatai szerint a magyarországi görög közösségen belül a legnagyobb számban a hitvallásukat az egyházaktól függetlenül értelmezők, illetve a katolikusok vannak. Az ortodox felekezetűek aránya 18%. A felekezeti hovatartozás nem lehet függvénye a nemzetiségi hovatartozásnak. Átfedések lehetnek, az egyházzal való jó kapcsolat fontos, de nem mondható ki, hogy a magyarországi görögök ortodoxok lennének, és az sem, hogy az Exarchátus tekinthető görög nemzetiségi szervezetnek. Nem helyes, ha állami pénzen, nemzetiségi önkormányzatok megvalósításában állítanak útmenti kereszteket, amelyek felszentelésén a pópa a regnáló kormányt magasztalja. Elfogadhatatlan, hogy az egyház vezetője az országos görög önkormányzaton kérje számon a liturgiákon és a hittanfoglalkozásokon megjelenők alacsony számát.
10. Az országos görög önkormányzat fenntartásában álló Görög Intézet teljesítménye értékelhetetlenül alacsony. A működésének első évében (párt)politikai célokat szolgált, részt vállalt az önkormányzati választás befolyásolásában, az előző évben pedig semmit sem valósított meg a közgyűlés által elfogadott munkatervéből. Amit pedig végzett, nem szerepelt a munkatervben.
11. Az országos görög önkormányzat rossz beidegződések szerint működött, és részben működik. A képviselők közel egyharmada választási visszaélésnek köszönhetően kerülhetett a testületbe. Egyesek gigaberuházások irányítását szeretnék megkaparintani, mások a közelgő szószólóválasztás során szeretnének kifizetődő pozícióhoz jutni. A közösségi érdekeket alárendelik az egyéni érdekeiknek, a testületi munka és felelősség számukra csak alibi. A "pénz csak a befektetett munka fejében" elv nem érvényesül.
12. Jelentős változások csak a hozzáállási mentalitás megváltoztatásával érhetők el.
 
A fenti állításaim miatt karaktergyilkolás indult velem szemben. A "kommunista", "vallásellenes", "egyházellenes", "pályázati pénzekből politizáló", "morálisan beszámíthatatlan" jelzők egyike sem valós. Mint ahogy az sem, hogy a szegedi közösségi kezdeményezések támogatását "onemanshow" kialakítására használtam volna. Mindezt megcáfolni az eddigi teljesítményeinkkel egyszerű.

A bejegyzés trackback címe:

https://purosz-alexandrosz-mgoo-szegedi-kepviselo.blog.hu/api/trackback/id/tr2416404002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása